follow me

Tuesday, 24 July 2012

LAYAKKAH AKU MENJADI SEORANG GURU??



assalammualaikum.......


salam semua....hari ini aku igt nk wat entry yang menggugat jiwa la...hahaha (opps x boleh gelak...kena serius nie) :P


umm tajuk LAYAKKAN AKU MENJADI SEORANG GURU?..



bila dapat je tawaran melanjutkan pelajaran ke 2 UNIVERSITI iaitu UPSI( universiti Pendidikan Sultan Idris dekat perak 




 N USM( universiti Sains Malaysia  dekat Pulau pinang 




setahun lepas buat aku berasa sangat serba salah... sebabnya dekat UPSI aku dapat kos pendidikan bahasa melayu N dekat USM aku dapat kos managemant...


aku tanya ayah aku..ayah aku ckp pilih UPSI la adik..nnti kuar senang jdi CIKGU..(ikot jejak kakak aku)..
tapi entah kenapa..hati kau masa tu langsung x de dekat UPSI n lebih ke USM....yelakan time tu aku sebuk dok berangan nk keje dekat pejabat






...dikelilingi manager2, outstation ke dalam N luar negara.. sebab tu aku lbih ke USM...


tapi x pe...demi keluarga aku pilih UPSI juga... yelakan org ckp restu keluarga nie penting... walaupun kes aku nie bukan dalam kes nk KAHWIN...hahahaha..
mse aku nk tolak tawaran USM, air mata aku berjuraian je jatuh menyembah bumi


yelakan terpaksa tolak kos yang aku minat gila..CUBA KORANG KAT TEMPAT AKU..HUHUHU.. tapi x pe..aku tetap menekan butang reject n sebab menolak- menerima tawAran di Universiti lain... sedih ooo time tu..huhuhuhu


pada masa tu pas aku tolak..aku pikir.."LAYAK KE AKU NIE JADI CIKGU?..LAYAK KE?..MAMPU KE AKU MEMIKUL TANGGUNGJAWAB BESAR MENDIDIK ANAK BANGSA...?..
semua benda alah nie asik bermain2 je dalam minda n fikiran aku...


tapi alhamdulillah...selama 2 semester nie aku menempuk onak dan duri mengharungi turun nek bas g kelas...akhirnya aku tersenarai dalam "DEAN LIST"


TU LA AGAKNYE.. bak kata orang2 tua.. restu ibu dan ayah tu penting......agaknye Allah tahu...kalau aku amik dekat USM aku x boleh nk survive. msti kau tertunggang terbalik belajo subjek tu kan...ALLAH MAHA BERKUASA 




sebab tu Allah gerakkan hari aku n dengo cakap mak N ayah aku terima UPSI..so akhirnya terbukti  n dan ditetapkan oleh Allah yang jalan aku mmg menjadi seorang guru or dalam erti kata lain menjadi seorang guru yang tegas tapi masih dihormati n disayangi oleh anak2 muridku...insyaAllah. 


*Terima kasih jugak dekat mak n ayah atas doanya yang sentiasa mendoakan aku berjaya menjalani kehidupan di dunia ini... terima kasih juga dekat kakak n abang2 aku yang sentiasa memberi sokongan padu ketika aku jatuh menjalani liku hidup di UPSI... insyaAllah Upsi akan sentiasa ada dalam hidup aku...

SAYANG MAK N AYAH... <3 <3

N

SAYANG UNIVERSITI SAYA.......
SAYA CIKGU YANA...HEHEHHEE
                                                                                                       


                                                                                                    LOVE FROM :)

2 comments:

  1. yana kalau yana letak shoumix mungkin lagi senang follower nak tinggal jejak.btw tahniah...jom terjah blog honey plak

    ReplyDelete
  2. hahahahaha..yana belum letak g shoutbox tu..nnti yana godeh2 g..hehhehe.....
    ok2...nnti yana terjah blog kamu ye...hehehe

    ReplyDelete